از بهلول دانا تا بهلول تنها
از بهلول دانا تا بهلول تنها

این انتقادات قطعا عده ای را بر می انگیزد که به ادبیات نگارنده بتازند اما اگر غیر از این می بود باید شب گذشته در مراسم سالگرد ارتحال این عالم ربانی اوضاع اینقدر اسف بار نمی بود.

اگر بهلول دانا شاگرد برجسته ای در مکتب امامان همام، حضرت امام صادق و امام موسی کاظم علیهما السلام بوده است و باعث شگفتی هایی در روزگار خویش خاصه اعجوبه ای در نزد هارون الرشید و مردم آن عصر بوده است، علامه بهلول هم شگفتی روزگار ما بود و به حق اعجوبه ای بود که امام خامنه ای پیامی در معرفی ایشان صادر نمودند که ظاهرا طولانی ترین پیام تسلیت رهبر انقلاب به شمار می رود.
برای شگفتی آفرینی بهلول همین بس که کمتر کسی در زمان حیات بابرکتش وی را شناخت و کیست که نداند هرکجا که همگان کوتاهی میکنند، در نهایت بار مسولیت به دوش رهبر مظلوم و مقتدر می افتد، این بار هم معرفی علامه ای جلیل القدر.
بعید است حتی همشهریان این شگفتی روزگار در زمان حیات بابرکتش ایشان را آنطور که باید شناخته باشند و تصور می رفت پس از ارتحال این مجاهد نستوه آن همه اجتماعات و پیگیریها، آغازی باشد بر پایانِ قدرنشناسی مردم گناباد در برابر عظمت نخبگان آسمانی خویش. اما بسیار جای افسوس دارد که ظاهرا نگاه به بهلول هم نه برای عظمتش بلکه برای نان و نام بود.
این انتقادات قطعا عده ای را بر می انگیزد که به ادبیات نگارنده بتازند اما اگر غیر از این می بود باید شب گذشته در مراسم سالگرد ارتحال این عالم ربانی اوضاع اینقدر اسف بار نمی بود.
از مسوولین شروع کنیم. روسای اداره …. و حتی اداراتی که به شکلی مرتبط بودند به این امور غایب بودند چه رسد به سایر ادارات. برخی مسولین هم ظاهرا در نیمه های مراسم کارهای واجب تری داشتند و یا وقتی سایر روسای ادارات نبودند، به این نتیجه رسیدند که اصلا حضور آنان در این مراسم چه محلی از اعراب دارد لذا مراسم را ترک کردند تا به کارهای واجب ترشان برسند. از بین مسولین عالی شهر نیز فقط امام جمعه محترم گناباد و البته امام جمعه محترم کاخک حضور داشتند و چهره شاخص جلسه، نماینده سابق حجه الاسلام رجایی بود و بس!
مردم هم که سنگ تمام گذاشتند در نیامدن به جلسه. خدا را شاکریم که تصادفا کاروان پیاده زائرین امام رضا علیه السلام از زرند و بیرجند و شهری دیگر در مراسم حضور داشتند تا به برکت حضور سه کاروان پیاده مجلس تاحدی پر از جمعیت به نظر بیاید!
و از هیئت امناء توانمند هم در تبلیغاتی که تقریبا انجام ندادند و سخنران مطرح کشوری ای که نتوانستند بیاورند تشکر باید کرد و باید از این بزرگواران پرسید اگر بهلول هیئت امناء نمی داشت و یک هیئت معمولی برگزار کننده مراسم می بود، آیا خروجی کار از این مراسم بهتر نمی بود؟